Zmiana miejsca zatrudnienia to niezwykle ważne, a przy tym – stresujące wydarzenie. Pojawiamy się w całkowicie obcym środowisku, a przed nami rodzą się zupełnie nowe obowiązki i ludzie, z którymi przyjdzie nam się zapoznać. Nikt nie przepada za zmianami, toteż nic dziwnego, że dla większości osób z początku może być trudno odnaleźć się w nowej sytuacji. Należy jednak pamiętać o tym, że to właśnie pierwsze dni i tygodnie będą kluczowe dla dalszej kariery – jak więc odnaleźć się w nowej pracy?
Nie bój się pytać.
Zadawanie pytań pozostałym współpracownikom wcale nie musi oznaczać, że nie posiadasz odpowiedniej wiedzy i kompetencji, która powinna mieć osoba znajdująca się na Twoim stanowisku – trafiłeś w całkowicie nowe miejsce, gdzie wszystko jest Ci nieznane. Ponadto – dopytywanie się pozostałych pracowników to również forma swego rodzaju zacieśniania z nimi więzi i okazja do poznania się.
Bądź uważny!
Podczas pierwszych dni czy nawet tygodni, najpewniej będziesz stopniowo wdrażany do wykonywania powierzonych Ci obowiązków. Czas ten najprawdopodobniej minie więc na uważnej obserwacji tego, w jaki sposób funkcjonuje dana firma. Ważne więc jest, byś zapoznał się z nawykami i zasadami, które panują w Twoim nowym miejscu pracy – wbrew pozorom, ułatwi Ci to odnalezienie się w niej.
Postaw na otwartość.
W pracy chodzi przede wszystkim o wykonywanie powierzonych Ci zadań – nie oznacza to jednak, że należy całkowicie unikać wchodzenia w jakiekolwiek interakcje z pozostałymi pracownikami. Pamiętajmy również, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze – zamiast smętnego wyrazu twarzy przepełnionego stresem, postaw na szczery uśmiech i pozytywne nastawienie względem nowych kolegów i koleżanek.