Popularne media społecznościowe, które umożliwiają nam natychmiastowe kontaktowanie się ze znajomymi, zapewniają rozrywkę, mogą być także niezwykle pomocne podczas poszukiwania nowej pracy – czy też sprawić, że to potencjalny pracodawca znajdzie nas samodzielnie.
Tematyczne grupy.
Tematyczne grupy zrzeszające pracodawców i pracowników to świetny pomysł na to, by znaleźć nową pracę. Jeżeli specjalizujesz się konkretnej branży – odszukaj grupę o takiej tematyce i sprawdź dostępne ogłoszenia i oferty – nic też nie stoi na przeszkodzie, by zaprezentować swoje umiejętności pozostałym członkom grupy.
Załóż własny profil.
Jeżeli posiadasz własne portfolio, możesz zaprezentować je na własnym profilu społecznościowym. Bez względu na to, czy zajmujesz się fotografią, malowaniem obrazów, grafiką komputerową czy czymkolwiek innym – stworzenie profilu społecznościowego pozwoli Ci zrzeszyć wokół siebie odbiorców, wśród których znajdować się będą potencjalni klienci lub pracodawcy.
Podkreśl, iż poszukujesz pracy.
Jeżeli posiadasz profil na platformie społecznościowej pokroju Linkedin, zaznacz w swoim profilu, że aktualnie poszukujesz pracy. Zdarza się, że rekruterzy samodzielnie odszukują potencjalnych pracowników, którzy pasowaliby do danej firmy – będzie to dla nich istotna informacja i znak, że mogą się z Tobą skontaktować.